Direktlänk till inlägg 28 september 2010

Kultur - en kul tur, eller..?

Av Misan M - 28 september 2010 12:45

 

Kultur, vad är det? Vad betyder det för oss - för oss var och en?

För mig känns ordet lite "fult", för ordet kultur kan ju även betyda att det är en plats där bakterier frodas. Inte så kul! (fast det finns bra bakterier också)

Kultur kan också var så mycket, inte bara konst, utan musik, teater, skrivandet och allt skapande som kreativa människor ägnar sin tid till.


Men kultur menas också att synas, tycker jag. En kultur när man inte syns vad blir det?

En bakteriehärd kanske ;-)
Så känner jag det lite, för jag som är konstnär och ägnar mycket tid till att måla mina "verk" men jag kommer inte riktigt UT som jag önskar. Jag vill synas MER än jag gör. I över 20 år har jag haft uställningar, illustrerat till tidningar och böcker, sålt tavlor till folk både här och där...utomlands också.
 

Nu går jag och mina vackra tavlor bara här och skrotar. Jag har haft en utställning i sommar, fast inte här där jag bor, utan på annat håll.

Jag målar mina tavlor, i akvarell, akryl, olja och tecknar i tusch. (jag gör även snabba bilder i paint, som denna nedan)
Men det verkar som att "kulturen" vill mer än så, man ska kanske vara lite konstig eller väldigt originell för att  få synas att bli upptäckt.

Det vore nåt det, att bli upptäckt.


Nej, jag tycker inte synd om mig, det är inte så illa. Fast det är liksom det jag kan och det jag är bäst på.

Kika gärna på min hemsida:

www.miamarcart.se
Där kan man beställa kort och köpa mina tavlor.

   
 

MM


 
 
moa

moa

30 september 2010 22:03

hej, fin blogg =)

läs min... kommentera, älska och SPRID :)

http://www.mooass.bloggplatsen.se

Misan M

11 oktober 2010 12:54

Tack för titten, klart jag kollar din blogg också! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Misan M - 11 oktober 2010 13:02

Jag är beroende av honung - kanske inte lika mycket som förr när jag var yngre. Men ändå, det tillhör mitt liv. När jag möter folk från förr så frågar dom lite tveksamt, äter du fortfarande den där honungen varje dag.- eh..typ ja, säger jag då lite f...

Av Misan M - 11 oktober 2010 10:39


   Kära nån - vad illa berörd jag blir när jag ser en hund så illa skadad men som människan (som ofta blir sååå egoistiska i sådana här lägen) promt ska få hunden att överleva. Till vilket pris som helst.En hund ÄR inte en människa, man gör inte vad ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards